Design & Fotoskola för Bingo-spel

fotoskola

Många av dagens mest populär och moderna casinon och bingospel är inte en fysisk plats, utan en tjänst som du kan ta med dig vart du vill. Men många av dom saknar känslan av lyx som finns på ett traditionellt fysiskt casino. Utöver att skapa ett bra och snyggt spel behöver du också tänka på hur du presenterar det på exempelvis din sajt eller i din marknadsföring. Här går vi igenom viktiga aspekter för när du skapar bilder, screenshots och foton av dina spel. En fotoskola för onlinecasinon!

Sätt designen från start

En bra design eller en bra “look” är viktigt för att du ska kunna locka användare till ditt bingo. Tänk på att ha en tydlig stil. Det gör att ditt spel ser mer sammanhängande ut. Du kan välja att sätta ett tema som hänger ihop med ditt varumärke.

Fotografier med människor

Det är viktigt att komma ihåg vanliga fotoregler när de kommer till fotografier av människor. Även om de sitter vid en dator eller håller en tablet eller mobil i handen så behöver vi ser deras ansikte tydligt. Fundera även på känslor. Vilka känslor upplever spelarna? Syns det i bilderna? Känslor som spänning och glädje bör synas!

Färger

Tänk på miljön där dina fotografier kommer användas. Vilka färger behöver de ha? Ska de följa ett tema eller behöver de stå ut? Viktiga saker som tillgänglighet får inte heller glömmas bort. Det måste vara enkelt att se och förstå de olika elementen, om färgerna är för otydliga eller har för låg kontrast så kan de bli svårt för användare att se vad de gör. Ett praktiskt verktyg kan vara att titta på en färgcirkel eller lära sig mer om färglära. Man kan då använda färger som är motsatta på färgcirkeln för att hitta färger som sticker ut.

Typsnitt

Ett typsnitt kan antingen hjälpa eller stjälpa. Visst kan ett typsnitt som är enkelt att läsa vara lite tråkigt, men alla ”coola” typsnitt är inte rätt bara för att de har rätt look. Fundera på vart och hur du ska ha de olika typsnitten. I rubriker och kortare delar kan du använda typsnitt som är mer stilistiska. Medans brödtexter, villkor och andra texttunga delar måste ha text som är lätt att se och läsa. Tänk också på att personer med olika typ av seende ska kunna ta del av din text. Om du valt ett typsnitt som är svårt att läsa så kanske du tappar den äldre målgruppen helt i onödan.